• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betalkoll fakturor

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 609
Mottagna reaktioner
7 036
Poäng
4 807
Hej, har en fråga om Betalkoll. Har inte kunnat använda tjänsten på ca 2 år eftersom när de ändrade villkoren och kreditgränsen så blev jag inte godkänd för 10 000 kr (som jag hade tidigare) utan fick 2000 kr. Så sen dess har jag bara avbetalat på den befintliga skulden. Har testat några gånger att höja till 10 000 kr men blir alltid nekad.
Men nu plötsligt så står det i appen att jag har 2000 kr i kredit att använda. Testade att lägga in 2 fakturor, en till resursbank och en till Tele2. Fick meddelande om att de kommer höra av sig när fakturorna är betalda!

Min fråga är om man får besked direkt när man lägger in en faktura om fakturan inte är godkänd att läggas in eller kan det komma typ efter 2 dagar att Tyvärr blev inte din faktura godkänd för betalning?
Som sagt det enda som kom upp efter att jag la in de två fakturorna var att de skulle höra av sig när de blivit betalda.
Jag har tyvärr ingen koll på hur mkt jag har kvar på den gamla skulden, det går inte att se det nånstans. Kan hända att jag precis betalat bort det sista och att det är därför som jag nu kan använda 2000 kr. Men vågar inte hoppas.
Det står nu att tillgänglig kredit är 143 kr efter att jag la in de 2 räkningarna. Men av erfarenhet vet jag att vad som helst kan hända så det kan mkt möjligt skita sig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PetterSthlm

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Hej. För mig har det bara tagit någon timme efter jag lagt in en faktura tills jag fått meddelande om att den är betald. Känns som det är rätt automatiserat. Kan dock inte svara på om det är så dygnets alla timmar eller om de går någon manuell kontroll också.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 609
Mottagna reaktioner
7 036
Poäng
4 807
Hej. För mig har det bara tagit någon timme efter jag lagt in en faktura tills jag fått meddelande om att den är betald. Känns som det är rätt automatiserat. Kan dock inte svara på om det är så dygnets alla timmar eller om de går någon manuell kontroll också.
Som du säger, det stod under Notiser igår kväll att båda fakturorna hade betalats så jag tror att jag kan andas ut :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp